Společnost oceňuje následující druhy nehmotného majetku:
- Nehmotná aktiva související s marketingem (např. obchodní značky, obchodní jména, internetové domény)
- Nehmotná aktiva související s technologiemi (např. patenty, laboratorní zápisy, technické know-how)
- Nehmotná práva související s uměním (např. literární práce, autorská práva, hudební díla, mapy)
- Nehmotná práva související se zpracováním dat (např. vlastněný software, autorská práva k software, práva související s databázemi)
- Nehmotná práva související s inženýrským návrhem (např. průmyslové vzory, obchodní tajemství, schemata)
- Nehmotná práva související se zákazníky (např. seznamy klientů, vztahy se zákazníky, přijaté objednávky)
- Nehmotná práva související s kontraktem (např. licenční smlouvy, franšízové smlouvy)
- Nehmotná práva související s lidským kapitálem (např. kvalifikovaná pracovní síla, kolektivní smlouvy)
- Nehmotná práva související s polohou (např. práva k ovzduší a vodě, práva související s těžbou)
- Nehmotná práva související s goodwillem (např. goodwill spojený s provozováním živnosti, profes. praxe)
Nehmotný realitní majetek
(např. právo ke stavbě na pozemku, právo blokovat kolaudaci)
Vzhledem k různorodosti nehmotného majetku konkrétní postup ocenění vždy vychází z konkrétního majetku v zákazníkem určovaných souvislostech, přičemž výchozí metodikou při ocenění těchto druhů majetku jsou především pravidla stanovená v USPAP.
|